Miten kehittää omaa kohdetta
Asiakkaiden vastaanotto
Asiakkaille on ennakkoon toimitettu ajo-ohjeet avaintenluovutuspaikkaan tai mökille ja heitä on pyydetty ilmoittamaan saapumisaikansa etukäteen. Normaalisti lomakohde on asiakkaan käytössä klo 16.00 alkaen ja useimmiten he saapuvatkin niihin aikoihin.
Suurimmalle osalle asiakkaista riittää, että heidät ohjataan lomakohteeseen ja että heillä on huoltajan tai omistajan puhelinnumero siltä varalta, että heille tulee ongelmia.
Jotkut asiakkaat arvostavat sitä, että heidän kanssa käydään yhdessä mökillä ja selvitetään tärkeimmät asiat: ovien lukitus, laitteiden käyttö, mihin roskat ja tuhkat laitetaan jne. Ja kerrotaan miten huoltajan/omistajan tavoittaa, jos tulee ongelmia.
Vakuusmaksu
Huoltajalla tai omistajalla on saavuttaessa varausehtojen mukaan oikeus periä 150 euron suuruinen vakuusmaksu asiakkaalta tämän velvoitteiden täyttämisen vakuudeksi ja vahingon varalta. Lomakohteen huoltaja/omistaja palauttaa vakuusmaksun asiakkaalle lähtöpäivänä, jos paikat ovat kunnossa. Vahinkojen korvaus sekä siivouksesta aiheutuvat kustannukset voidaan pidättää vakuusmaksusta. Lomarengas suosittelee vakuusmaksun perimistä.
Asiakkaan vastuu aiheuttamistaan vahingoista
Asiakas luovuttaa lomakohteen ja sen avaimet lähtöpäivänä klo 12.00, ellei muuta ole sovittu. Jos asiakas lähtee normaalista poikkeavaan aikaa (esim. yöllä) tai jos asiakas ei ilmoita lähdöstään, on huoltajalla tai omistajalla oikeus palauttaa vakuusmaksu jälkikäteen.
Asiakas on vastuussa lomakohteessa aiheuttamistaan vahingoista. Asiakkaiden tulee ilmoittaa sattuneesta vahingosta heti lomakohteen huoltajalle tai omistajalle. Asiakas on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingot suoraan lomakohteen huoltajalle tai omistajalle.
Asiakkaan tulee poistuttaessa jättää lomakohde siistiin kuntoon.
Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu tai siivousta ei ole suoritettu tai se on suoritettu puutteellisesti ja lomakohteen huoltaja/omistaja joutuu huolehtimaan siitä ennen seuraavan asiakkaan saapumista. Korvauksen suuruudesta on sovittava asiakkaan kanssa heti paikan päällä. Jälkeenpäin ilmoitettuja korvausvaatimuksen aiheita ei voida yhdessä todeta ja asiakas ei ole tällöin korvausvelvollinen.
Tilattuun loppusiivoukseen tai lomakohteen vuokrahintaan sisältyvään loppusiivoukseen ei sisälly astioiden pesu ja roskien vienti. Lisäksi asiakkaan tulisi ivedä tyhjät pullot ja tölkit pois ja laitettava huonekalut paikoilleen.
Huolto ja toimenpiteet vaihtopäivinä
Vaikka kohteella olisi erikseen huoltaja, siivooja ja avainten antaja, on omistaja viimekädessä vastuussa siitä, että lomakohde on siivottu ja kaikin puolin kunnossa aina kun uudet asiakkaat saapuvat. Omistaja vastaa siitä, että kaikki ovat saaneet tarpeellisen tiedon siitä, kuinka lomakohteen ja avainten luovutus, toimenpiteet asiakkaiden vaihtuessa ja huolto tulee suorittaa.
Periaatteessa asiakkaiden tulisi jättää mökki siistiin kuntoon poistuessaan, mutta jonkun on aina tarkastettava mökin siisteys ja tarvittaessa siivottava mökki vaihtopäivänä. Tärkeintä on, että seuraava asiakas saa aina siistin mökin käyttöönsä.
Vaihtopäivän tarkistuslista
Tarkista oheiset kohdat tehdessäsi vaihtotarkastusta. Korjaa epäkohdat tarvittaessa.
Keittiö
Astiat ja ruoanlaittovälineet ovat puhtaat
Korvaa mahdolliset rikkoontuneet astiat uusilla
Astianpesukone on tyhjennetty ja puhdas
Jääkaappi ja pakastin on tyhjennetty ja puhdas
Pienkoneet ovat toimintakuntoisia
Käytetty kahvinkeittimen suodatinpussi on laitettu roskikseen
Leikkuulauta on puhdistettu leivänmurusista
Roskat on viety ja uusi roskapussi on paikoillaan
Wc ja pesuhuone
Wc-istuin ja allas ovat puhtaat, wc-paperia on riittävästi
Suihkuverho/-seinä on puhdas
Laatat ja laattojen saumat ovat puhtaat
Lattiat ovat puhtaat
Roskat on viety ja uusi roskapussi on paikoillaan
Olohuone/makuuhuoneet
Sohvat ja nojatuolit on puhdistettu/imuroitu
Vuodevaatteet ovat puhtaat ja ehjät
Huonekalut ovat oikeilla paikoilla
Takkapuita on pilkottuna ja sisälle tuotuna
Yleistä
Lattiat ovat roskattomat ja puhtaat
Tv-kanavat toimivat
Palaneet lamput on vaihdettu
Huoneentaulu, palvelukansio, vieraskirja ja kartat ovat kunnossa
Saunan ja takan polttopuita on pilkottuna ja sisälle tuotuna
Tuhkat on poistettu takasta ja kiukaan tulipesästä
Siivousvälineet on käyttökunnossa (esim. imurin pölypussi tyhjä)
Pesuaineita on riittävästi
Piha
Portaat ja sisääntuloväylä on puhdistettu lumesta
Roskat on poistettu pihasta ja terassilta
Grillipaikka on puhdistettu
Vene on kunnossa ja puhdistettu
Halkovajassa on puita
Jätteet on kuljetettu pois ja tuhka-astia tyhjennetty
Laituri on kunnossa
Ulkokäymälän jäteastia on tyhjennetty
Asiakaspalaute
Varausehtojen mukaan asiakkaiden on tehtävä kaikki lomakohteen varustukseen ja kuntoon liittyvät valitukset heti niiden aiheen ilmaannuttua paikan päällä suoraan mökin huoltajalle tai omistajalle. Näin mökin omistajalle annetaan mahdollisuus korjata puutteet. Jos omistajalla on vaikeuksia hoitaa valitus paikan päällä, voi hän ottaa yhteyttä Lomarenkaaseen. Me autamme kaikissa ongelmatapauksissa.
Kun pettymyksen aiheuttanut asia on korjattu viipymättä ja ystävällisesti, on asia useimmiten sillä selvä.
Kiinnostaako Sinua yhteistyö?
Ota yhteyttä tai täytä TIEDOT LOMAKOHTEESTA-lomake TÄÄLLÄ. Asiantuntijamme on sen jälkeen yhteydessä Sinuun ja yhdessä voimme suunnitella parhaan mahdollisen tavan lomakohteesi markkinoimiseksi Lomarenkaan kotimaisille ja ulkomaisille asiakkaille.
Yhteydenotto ei sido Sinua millään tavalla. Teemme Sinulle ehdotuksen siitä miten edetä ja aloittaa yhteistyö Lomarenkaan kanssa. Kaikki lähettämäsi tiedot käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti ja Sinä päätät jatkotoimista.
Ota yhteyttä!
Lomarengas Oy
0306 502 502
myynti@lomarengas.fi